Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

TVP traci widzów, TVN - reklamodawców

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zyskują niszowe stacje, takie jak TTV, która tylko na jesienną ramówkę zaplanowała aż dziewięć nowości. Maluchy walczą z olbrzymami atrakcyjną ofertą programową.

Nadszedł kres panowania wielkiej czwórki. TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN przestają dzierżyć rząd dusz telewidzów, którzy coraz bardziej masowo wybierają kanały tematyczne i telewizję internetową.

Z danych Nielsena wynika, że w grupie wiekowej 16-49 lat udział w rynku czterech wielkich stacji spadł z 53,2 proc. widzów w 2012 r. do 46,1 proc. w tym samym okresie obecnie. Pomimo wyciągnięcia najpoważniejszych argumentów, czyli nowych sezonów seriali, mocno reklamowanych show i zagranicznych hitów filmowych, nie udało się dużym kanałom zatrzymać odpływu widzów. Wytłumaczenie na pierwszy rzut oka jest proste: naziemna telewizja cyfrowa. I rzeczywiście, niektóre stacje dostępne na pierwszym multipleksie (DVB-T) w ciągu roku zwiększyły zasięg dwu-, a nawet trzykrotnie (TTV rok temu oglądało 0,39 proc. widzów, w tym roku w sierpniu już 1,19 proc., w przypadku Eska TV zasięg wzrósł z 0,5 proc., do 0,98 proc., Polo TV - z 0,6 proc. do 0,96 proc., a ATM Rozrywka - z 0,38 do 0,87 proc.).

Dyrektor marketingu w Atmedia Wojciech Kowalczyk zapytany o przyszłość telewizji uśmiecha się i odpowiada: - Chyba nikt tego nie wie, ale robi się bardzo ciekawie. Cyfryzacja, zwiększenie dostępu do kanałów tematycznych i internet, który jest zarówno konkurencją, jak i potencjalnie wsparciem dla tradycyjnej telewizji, zmieniają jej oblicze. W czasie tegorocznych wakacji nastąpiły największe w historii polskiego rynku zmiany w oglądalności - mówi i przypomina, że latem padł rekord niskiej oglądalności czterech największych stacji (39,5 proc.).

Małe kanały poszły więc za ciosem i w jesiennej ramówce postanowiły zawalczyć o widza równie aktywnie jak wielka czwórka. I tak np. TTV ma aż dziewięć polskich nowości, m.in. one man show "Bar u Danuśki" czy "Dzieciaki" o trudnych wychowankach fundacji Piotra Majora. Na Domo+ pokazywane są "Express domowy" i "Home Staging", Fox Live od października będzie emitował "Projektantów na start", czyli polską wersję hitowego show "Project: Runaway".

- Osiągnęliśmy ogromny sukces w postaci rozpoznawalności wśród widzów, którzy kojarzą już dane kanały z konkretną ofertą. Teraz więc trzeba o nich zawalczyć właśnie za jej pomocą, by po efekcie nowości nas nie porzucili. Chyba jeszcze nigdy hasło "Content is the king" nie było tak aktualne jak dziś - mówi nam Daniel Reszka, wiceprezes ds. programowych kanałów rozrywkowych w Viacom International Media Networks, do których należą m.in. Comedy Central, MTV i Viva. - Stąd właśnie decyzja, by największe serialowe hity, takie jak "Teoria wielkiego podrywu" czy "Jak poznałem waszą matkę", pokazywać na Comedy Central jak najszybciej po amerykańskiej premierze - dodaje Reszka.

- Co więcej, to właśnie te stacje zaczynają coraz odważniej wykorzystywać możliwości, jakie daje second screen, czyli równoczesne korzystanie przez widzów z internetu - uważa Albert Hupa z Interactive Research Center badającego zachowania internautów. Już widać pierwsze efekty takich działań. Pierwsze trzy odcinki serialu "Miłość na bogato" wyprodukowanego dla Vivy w wersji VOD łącznie obejrzano ponad 1,5 mln razy. Wojciech Kowalczyk prognozuje, że jeżeli zachowają się obecne trendy, to udział TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu w najbardziej interesującej reklamodawców grupie wiekowej 16-49 lat spadnie w przyszłym roku poniżej 40 proc. - Największe straty w liczbie widzów już ma TVP 1, a wizerunkowo wśród reklamodawców - TVN - dodaje ekspert.


INTERIA.pl



o © 2007 - 2020 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 4 kwietnia 2020
Imieniny
Benedykta, Izodory, Wacławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl