Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Oto największa na świecie ciężarówka!

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Białoruska Fabryka Samochodów BieŁAZ wyprodukowała ciężarówkę, która może przewozić aż 450 ton ładunku. Mińskie media piszą o nowym pojeździe jako o "największym na świecie samochodzie ciężarowym".
Oto największa na świecie ciężarówka!

Oto największa na świecie ciężarówka!
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Oto największa na świecie ciężarówka!
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Oto największa na świecie ciężarówka!
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Fabryka BieŁAZ w mieście Żodzino od 65 lat produkuje duże samochody ciężarowe, które są wykorzystywane między innymi w kopalniach odkrywkowych. Dotychczas produkowała ciężarówki mogące przewozić od 30 do 360 ton ładunku. Nowa ciężarówka gigant nosi oznaczenie 75710 i ma zdobyć nowe rynki zbytu.

Wóz mierzy 20,6 m długości, 9,87 m szerokości i 8,16 m wysokości. Rozstaw osi wynosi równe 8 metrów. W lewym górnym rogu wygospodarowano miejsce na dwuosobową kabinę wyposażoną m.in. w specjalne filtry przeciwpyłowe. Producent zarzeka się, że wewnątrz kabiny poziom hałasu nie przekracza 80 dB.

Skrzynia ładunkowa - do wysokości burt - mieści 157,5 m3 urobku. Producent twierdzi jednak, że auto bez problemu radzi sobie również z ładunkiem 269 m3. Maksymalna ładowność to - bagatela - 450 ton!

Samochód jest na napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi w układzie V z systemem common-rail, wyposażonymi w turbosprężarki i intercoolery. Każdy silnik ma 16 cylindrów, a jego pojemność to 65 litrów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1500 obr/min i wynosi 9313 NM. Przypomnijmy, że to dane każdego z dwóch silników... Całkowita moc obu jednostek to 4600 KM. Silniki korzystają z oleju napędowego zgromadzonego w dwóch zbiornikach o pojemności 2800 l każdy. Wspólny system chłodzenia ma pojemność 890 l, każdy z silników wykorzystuje również po 269 l oleju.

Oba silniki spalinowe pełnią rolę generatorów prądotwórczych dla czterech potężnych elektrycznych silników trakcyjnych. Każdy z nich rozwija moc 1200 kW.

Samochód porusza się na kołach w rozmiarze 59/80R63. Oznacza to, że średnica felg wynosi 63 cale (ok 1,6 m), na felgach zamontowane są opony o szerokości 1,5 m. Bark opony ma wysokość 1,2 m, a więc całe koło mierzy 4 m. Takich kół w samochodzie jest osiem.

Średnica zawracania wynosi 45 metrów.

Na każdej z osi - na wałach silników elektrycznych - pracują potężne hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami. By ułatwić kierowcy panowanie nad pojazdem, motory trakcyjne można przełączyć na funkcję alternatora (do ich chłodzenia zastosowano specjalny obieg powietrza), co pozwala na wykorzystanie ich w roli zwalniaczy.

Główny technolog fabryki Wiktar Rudyj podkreśla, że pojazd został niemal w całości wyprodukowany z białoruskich części. "Na tej wywrotce mogącej przewozić 450 ton ładunku tylko trzy części zostały wyprodukowane poza naszym zakładem. Wszystkie pozostałe pochodzą z naszej fabryki" - mówi Wiktar Rudyj.

Na razie nowe białoruskie ciężarówki pojadą do rosyjskiego zagłębia węglowego Kuzbas na Syberii. Jednak gigantycznym samochodem już zainteresowała się już jedna z firm kanadyjskich.


INTERIA.PL



o © 2007 - 2020 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 4 kwietnia 2020
Imieniny
Benedykta, Izodory, Wacławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl